Cave - غار

خواندن دروازه حیات فکری است؛

Cave - غار

خواندن دروازه حیات فکری است؛

Cave - غار

خواندن دروازه حیات فکری است؛
مارسل پروست

طبقه بندی موضوعی

پذیرش شکست؛ تکنولوژی برد.

چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۰، ۰۹:۳۴ ب.ظ | | ۰ نظر

ادامه‌ی آن‌چه گفته شد با قلمی به‌تر.

حدودا یک‌سال پیش (شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۸:۰۹ ب.ظ) بود که در این بلاگ اولین یادداشت خود را منتشر کردم. تحت تاثیر چند عکس و فیلم به این نتیجه رسیده بودم که تکنولوژی یا باصطلاح آن دوران‌م، فن‌آوری یا فناوری به‌ضرر جامعه است و باید آن را متوقف کرد. قلمی ضعیف با محتوایی عجولانه و بی‌فکر موجب تولید یک‌محتوای ناجالب شده است.

در این مدت که فعالیت در بلاگ را متوقف کرده بودم، آموختم و آموختم. گام اول تردید است؛ گام دوم یقین به تردید و گام سوم پذیرش نادانی. حقیقت آن است که انسان با تنوع زنده است. تنوع حاصل نیاز است و نیاز خود پدیدآمده از نیازتراشی و نیازتراشی هم معمولا محصول اندیشه‌ی سرمایه‌داران جهانی است. حاصل این چرخه، این است که 'نمی‌توان بدون تکنولوژی زندگی کرد و اگر هم بشود، به‌تر است که نشود'. در حقیقت باید مدیریت شود تا این‌که صورت مسئله پاک شود. به‌عنوان مثال شخص من استفاده‌ی محدودی از شبکه‌های اجتماعی دارم و چه خوب که 'instagram' ندارم. محیطی فاسد و آلوده که تنها انتشار مهم است. انسان عجله کند تا منتشر کند؛ این غلط است. 

دست به قلم شدن بعد از مدتی طولانی، دشوار است. قلم، فکر می‌خواهد و آرامی.

1400/10/22 _- Wed, January 12, 2022

 



 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی